Aktiv dialog – tål att repeteras

Jag vill få igång en dialog med människor här i Gagnef, Dalarna Det handlar om debattartiklar och insändare i ”gammalmedia”, öppna träffar på biblioteket där jag är på plats för den som vill samt givetvis på nätet via denna blogg, Facebook, Twitter, MSN, Skype mm.

Nu på torsdag den 27 juli är jag på plats i biblioteket i Djurås, Perjonssalen kl. 17.00-19.00 för att ge människor en möjlighet att träffa mig och berätta vad de tycker – kanske över en kopp kaffe.
Jag kommer samtidigt att vara uppkopplad på nätet så att människor kan kontakta mig den vägen om de vill (vilket självklart även gäller andra dagar och tider).

Problemet är att det är tämligen få som tar tillfället i akt och kontaktar mig vilket jag tycker är synd. Som folkvald behöver jag kontakt med folket, med de jag skall representera. Om jag inte har en dialog med människor förstår jag inte hur jag skall kunna veta vad de vill och tycker?!… Detta tycker jag är en väldigt intressant och viktig fråga.

Som fritidspolitiker blir det tyvärr inte mycket tid över till att bedriva uppsökande verksamhet för att få kontakt med människor. Jag jobbar heltid med hus och familj – min sambo kombinerar dessutom jobb och studier så jag får självklart göra allt jag kan för att stötta henne i detta.

Frågan är hur man skall göra för att nå ut till människor och få igång en riktig dialog? Jag är helt säker på att det skulle gynna såväl individen som hela samhället. Folkvald för mig innebär att man representerar folket och då måste man känna folket.

Förtroendevald är ett mycket vackert ord – i varje fall för mig – att få någons förtroende är något av det största som finns. Att få många människors förtroende är riktigt stort.

Jag tänker kämpa vidare här i lilla Gagnef och göra vad jag kan för att hitta nya vägar till ökad dialog med människor. Vem vet, om jag lyckas riktig bra kanske jag får förtroende ända in i riksdagen?! 😉

One Response to Aktiv dialog – tål att repeteras

  1. […] mig är det väldigt viktigt att ha en aktiv dialog med människor, utan dialog kan inte jag veta vad människor tycker och tänker – de […]

Kommentera

