Mona (S)pelar ut kändiskortet

Enligt Expressen tänker Socialdemokraterna (S) ta hjälp av diverse kändisar i valrörelsen, det skall vara Mona Sahlins hemliga strategi.

Detta är oroväckande för valet borde handla om politik, om hur vad de olika blocken och partierna vill göra om de vinner valet. En valrörelse som mest handlar om att visa upp de häftigaste kändisarna är knappast något som gynnar demokratin i vårt land.

Visst har även moderaterna och andra ”sina” kändisar, t. ex. i from av vallåt men det är inte riktigt samma sak ändå. En vallåt är mest en kul grej som mer eller mindre alla partier använder sig av idag och jag tror inte att någon seriöst tror att det skall locka speciellt många väljare. Att försöka göra politiken lite roligare och häftigare är en bra ambition men det får inte ske på bekostnad av politikens egentliga innehåll och budskap.

Jag hoppas att detta är en engångsföreteelse, en mindre genomtänkt åtgärd i ren desperation baserat på vikande förtroendesiffror. Det skulle vara intressant att höra vad politiska experter i vårt land anser om detta.

Valet handlar om så mycket mer än kändisar. Det handlar om allas vår gemensamma framtid – jobben, skolan, vården och ekonomin bl. a.

Media: Expressen

Andra bloggar: Thomas, Tokmoderaten , Anybody, Oskar och Kent

4 kommentarer till Mona (S)pelar ut kändiskortet

  1. […] Altenberg – ett liberalare Sverige, Mikael Andersson (C), | Signerat Kjellberg |, Stefan – Nya moderaterna » Mona (S)pelar ut kändiskortet, Nemokrati » Dagens rekommenderade länk – […]

  2. […] This post was mentioned on Twitter by Stefan J. Eriksson, Stefan J. Eriksson. Stefan J. Eriksson said: Mona (S)pelar ut kändiskortet http://wp.me/pqvPA-55 – valet handlar om viktigare saker än så, jag hoppas att detta är ett olycksfall… […]

  3. Erik Johansson skriver:

    Hej Stefan. Jag har följt dig i många år nu och tycker att du gör ett bra jobb. Det jag undrar över är vad du har för yrke? Är du löjtnant (med tanke på ditt skypeanvändarnamn)? Efter du-reformen vet man inte vem som gör vad. Kommunfulmäktige Eriksson, men vad mer?

    Erik

  4. Hej Erik,
    Jag arbetar som IT konsult – systemutvecklare (programmering) vilket jag har gjort i närmare 20 år nu.
    Alias Lt – Löjtnant – använder jag då jag är löjtnant i Nationella skyddsstyrkorna (Hemvärnet), numera är jag dock tyvärr inte så aktiv beroende på tidsbrist.
    Du kan läsa mer om mig och vem jag är under fliken Stefan som du hittar i toppmenyn.

    Kul att du hörde av dig, återkom gärna!

    Mvh,
    Stefan

Kommentera

