Föreläsa om att använda IT som (fritids)politiker

Imorgon skall jag föreläsa/prata om att använda IT för (fritids)politiker i Dalarna.
Det skall bli intressant och kul – förhoppningsvis något som även deltagarna tycker efteråt.

Det blir inte någon stor grupp så jag tänker testa att köra en kombination av föreläsning och workshop där jag både visar bilder och berättar men även visar rent praktiskt. – Jag tror att det kan bli bra, förhoppningsvis får jag igång en dialog.

Tänker prata om många olika saker där blogg är en del och då är det synd att jag själv inte är någon aktiv bloggare men jag får visa min blogg som ett avskräckande exempel kanske…

Tyvärr hinner jag inte med att blogga i den utsträckning jag skulle vilja, tid är en bristvara för mig som för många andra.

Själv jobbar jag heltid samtidigt som jag agerar fritidspolitiker där jag är såväl föreningsordförande och gruppledare för partiet. Det blir partimöten, Kommunfullmäktige, Kommunstyrelse, Skolsektion men viktigast är att hinna med att träffa människor – dialog!

Något som är viktigare än både jobb och politiker är min familj – givetvis. Jag och min sambo bor i hus och har två barn, en son på snart 17 och en dotter som fyller 11 i sommar.

Mängden tid som finns kvar för bloggande och annat inser man lätt blir tämligen begränsad 😉

Jag använder dock nätet på många andra sätt där Facebook och Twitter är till stor hjälp.

Nu skall jag fortsätta med mina förberedelser inför morgondagen.

2 kommentarer till Föreläsa om att använda IT som (fritids)politiker

  1. kebabfredag skriver:

    Datanörd! B-]

  2. Absolut! – God kebab idag eller hur? 😉

Kommentera

