Möten och energi – hakar på Blogg100

Jag har aldrig börjat blogga på ”allvar”, detta framför allt beroende på tidsbrist men jag skall ge det en chans ändå.
Blogg100 kan vara den morot jag behöver för att komma igång – vi får se 🙂

Igår var jag på ett föreningsmöte med moderaterna i Gagnef där jag är ordförande, ett möte som jag lämnade med ny energi och kraft!

Innan mötet var jag nedstämd och stressad och tänkte mest negativa tankar om att åka på mötet: ”Ännu en kväll borta från familjen”, ”Har saker att göra hemma”, ”Behöver ägna tid åt kompetensutveckling för mitt jobb” osv – ni vet hur det kan vara.

Allt detta ändrades under mötet, det blev konstruktiva diskussioner med bra förslag och idéer – jag hade tänkt mig ett kort möte men ändrade inställning under kvällen då det kändes så bra! När jag satte mig i bilen och åkte hem igen satt jag och log i bilen – en helt annan sinnesstämning än den jag hade på väg till mötet.

Detta visar ännu en gång hur viktigt detta med inställning är – både din egen och andras. Genom att alltid försöka vara konstruktiv och sträva framåt och försöka utvecklas skapar man ett positivt klimat som ger positiv energi. Är man däremot negativ och kritisk och mest ser problem blir effekten den motsatta och istället kostar energi.

Gårdagens möte gjorde mig glad och gav mig ny energi vilket jag tar med mig och försöker dela med mig av!

Kommentera

