Besviken

Blev riktigt besviken på en person som jag trodde var rak och ärlig…

En medborgare har ägnat många timmar åt att ta fram ett alternativt förslag på ett beslut som tagits i kommunfullmäktige. Efter att fått ta del av det alternativa förslaget begärde jag att förslaget skulle genomlysas och analyseras i kommunstyrelsen så att alla kunde få möjlighet att bilda sig en uppfattning.

Svaret jag fick på min begäran var följande (viss text saknas, det är inte ärendet i sig som är viktigt utan förfarandet):
”Dessa analyseras nu av XX” – ”… ska vi självklart analysera hans idéer” samt ”Det kommer bli genomgångar både på KSAU och KS fortsättningsvis framöver så att alla frågetecken kan rätas ut”

Ovanstående svar tolkade jag som att det aktuella ärendet skulle analyseras och hanteras korrekt så att alla skulle få ta del av en analys med tillhörande förslag osv.

Vid dagens möte fick vi en muntlig dragning helt utan underlag vare sig i form av handlingar eller uppvisat i någon form. Denna muntliga dragning gick ut på att förkasta ett förslag enbart baserat på kritik mot lösryckta delar utan någon som helst redovisning eller dokumentation.

Jag blev både ledsen och arg men framför allt väldigt besviken – personen i fråga valde att köra över min begäran helt trots sitt tidigare svar om löfte om analys och genomgång.

Det är väldigt trist när sådant händer, när personer man haft förtroende för agerar på ett sådant sätt…

Har lärt mig en nyttig läxa idag och helt ändrat såväl uppfattning som inställning på ett antal områden.

Även om jag är väldigt besviken är det samtidigt befriande – Låt spelet börja!

Kommentera

