Skrivkramp (#blogg100 5)

Jag har drabbats av skrivkramp men en avgränsad sådan – lyckas inte skriva en motion jag har påbörjat.

Det är väldigt märklig då allt är klart och genomtänkt i mitt huvud men när jag sätter mig (sent) på kvällen lyckas jag inte skriva ihop något. På tre dagar har jag enbart lyckats få till en rubrik och mina att-satser, när jag skall skriva brödtexten tar det stopp.

Börjar misstänka att det helt enkelt handlar om att min hjärna inte riktigt hänger med, att det har varit och är lite för mycket för närvarande. Det går ju uppenbarligen bra att producera detta blogginlägg så det handlar inte om generell skrivkramp i varje fall.

Jag skall försöka ta mig själv i kragen och få klart texten ikväll så att jag kan släppa detta och fokusera på helgen då vi skall åka ner och hälsa på sonen – Linus, i Linköping där han studerar (Teknisk Fysik).

Igår förmiddag blev jag uppringd på jobbet av en budfirma som hade en leverans till mig. När jag tog emot den fick jag ett stort leende av killen som agerade bud och när jag läste på kartongen (en tårtkartong) förstod jag varför.
På kartongen stod det ”Till familjen från sonen!” och i kartongen låg det:
Semlor

Tre stycken semlor, en var till oss övriga i familjen som bor kvar här i Djurmo!

Jag blev väldigt glad och överraskad men även stolt faktiskt, att sonen som är mitt uppe i sitt liv med studier på annan ort med allt vad det innebär ändå tänker på oss och tar sig tid att göra detta – sådant värmer.

Det är tungt att ha honom så långt bort och saknaden är stor, kanske framför allt i samband med frukost och middag på vardagarna och på helgerna även lunch. Jag saknar våra diskussioner om allt mellan himmel och jord men som tur är bor Linus syster kvar hemma och gör förhoppningsvis så ett par år till. – Sedan har vi ju nätet vilket är en räddning, vi chattar mer eller mindre dagligen och pratar via Skype mellan varven – tekniken är min räddning 😉

På fredag åker vi ner till Linköping – det ser jag fram emot!

Kommentera

