Den känslan… (#blogg100 13)

När offerten som man trodde skulle vara klar om en vecka skall vara klar redan på måndag, den känslan…

Idag insåg jag att en offert jag skall ta fram skall vara klar redan nu på måndag och inte om vecka som jag varit inställd på hela tiden. Detta innebär panikjobb imorgon och antagligen över helgen, använda tid som jag inte har. Jag borde givetvis dubbelkollat datumet tidigare men det gjorde jag inte så nu är det bara att gilla läget.

Satte mig nu på kvällen och försökte jobba med detta men det gick inte, lyckas inte producera de texter som behövs – sitter bara och stirrar på skärmen. Inser att min hjärna helt enkelt säger stopp, det är fullt helt enkelt – finns inte plats för något mer ikväll.

Imorgon har dottern med sig en kompis hem som skall sova över och på lördag skall de spela rollspel tillsammans med ett antal andra kompisar. Det gillar jag, dottern spelar en hel del datorspel vilket jag tycker är helt ok då hon samtidigt har kompisar som hon umgås med IRL – och som ”gammal” rollspelare är det extra kul att de börjat med rollspel 😉

En ”bonuseffekt” av att dottern tar hem kompisar är att det genererar städning – huset blir städat vilket inte alls skadar. Denna bonuseffekt resulterade i att jag fick ägna ett par timmar åt städning ikväll vilket inte var helt optimalt rent tidsmässigt. Med facit i hand inser jag dock att det kanske var helt rätt, jag fick ägna mig åt något helt annat än att sitta framför skärmen och dessutom något som innebar fysisk aktivitet. Vem vet, jag kanske vaknar upp imorgon och känner mig pigg och glad trots att jag har en offert som ligger över mig!?…

Kommentera

