Tröttheten tog ut sin rätt… (#blogg100 14)

Igår tog tröttheten helt enkelt ut sin rätt, det blev inget blogginlägg…

Kom hem efter en heldag på jobbet och satte mig och fortsatte jobba för att komma ikapp. Detta övergick sedan till att ordna med mat tillsammans med sambon, dottern och hennes kompis som skulle sova över.

Vi fick en trevlig middag tillsammans med många och långa diskussioner vilket var riktigt skönt, efter det plockade vi ihop och tjejerna satte sig och tittade på film. Min sambo var lika trött som jag så hon lade sig vilket jag också avsåg att göra men först skulle jag skriva mitt #blogg100 inlägg för dagen. Det blev dock inget inlägg, jag somnade sittande vid tangentbordet helt enkelt. – När jag vaknade till insåg jag mina begränsningar och gick och lade mig istället.

Efter att fått sova ut på morgonen och en promenad i solen (lite sol var det i varje fall) med sambon före lunch kändes det som att det fanns hopp om livet igen. Efter lunchen satte jag mig och gjorde lite nytta framför datorn, gjorde klart ett antal saker som jag hade liggande.

När jag var klar kom jag på att jag skulle stämma av morgondagens projekt med att hämta piano i Sandviken, kolla med min kamrat som är snäll och ställer upp samt verifiera att hyresbilen var i ordning osv. Luften gick helt ur mig när jag tittade på bokningsbekräftelsen för hyrbilen, det var fel datum – lördag istället för söndag, jag hade tagit fel på dag… Det är troligtvis ett tecken på att herr Eriksson har lite för mycket snurrande i skallen för närvarande, glömmer bort saker, gör fel osv. Det gick dock bra att boka om bilen (jag vet inte ännu om jag åker på någon form av straffavgift dock) så nu har jag en bil inbokad till imorgon söndag. Återstår att se om vi klarar av att flytta detta piano från övervåningen på ett hus och vidare ner till bil och därefter ur bil och in i huset här hemma – detta helst utan person- eller pianoskador.

Nu skall jag sätta mig med ett glas saft och bara vara en stund, tror att jag behöver det…

Kommentera

